Kennisbank2020-08-21T13:47:03+00:00

Kennisbank

Onze beste artikelen

Krachttraining
Hardlopen
Voeding
Slaap
Onze visie
  • Zijn hardlopers doodlopers?

Zijn hardlopers doodlopers?

Hardlopen, Visie|

Hardlopen is de meest toegankelijke manier van sporten, door de lage kosten en de onafhankelijkheid van de openingstijden van een sportschool of sportvereniging. Je stapt de deur uit en je kan beginnen. Maar de meeste hardlopers die af willen vallen of fitter willen worden, halen hun doel op de lange termijn niet. Waarom is dat?

  • 2 processen model slaap

Circadiaan ritme en slaapdruk; de 2 processen die je slaap sturen

Slaap|

Wat bepaalt eigenlijk wanneer je slaperig wordt? En hoe komt het dat je vaak rond dezelfde tijd moe wordt en rond dezelfde tijd wakker wordt? Dit wordt gestuurd door twee processen in je lichaam: circadiaan ritme en slaapdruk. Na het lezen van dit blog snap je hoe deze processen werken en wat dit voor invloed heeft op jouw slaapritme.

  • Kan je een ochtendmens worden?

Kan je een ochtendmens worden?

Slaap|

Ben je een avondmens? Dat heeft natuurlijk voordelen wanneer je in de avond nog van alles wilt ondernemen. Maar er zitten er ook wat nadelen aan. De kans is groot dat je te weinig slaapt en dus last hebt van slaaptekort met alle gevolgen van dien. De vraag: kan je een ochtendmens worden?

  • De invloed van omgeving op overgewicht

De invloed van de omgeving op overgewicht

Voeding|

Wat je eet en de mate waarin je dat eet worden voor een groot deel bepaald door je omgeving. Wanneer je jezelf niet bewust bent van de invloed die de omgeving heeft op de eetkeuzes die je maakt, wordt het heel erg lastig om structureel gezonde keuzes te maken. In dit blog leg ik uit hoe je de omgeving kan veranderen en hoe je om kan gaan met een omgeving die niet te veranderen is.

  • Progressieve overload

Pas progressieve overload toe voor maximaal resultaat

Krachttraining|

Eén van de belangrijkste voorwaarden voor resultaat in de sportschool is progressieve overload. Het niet toepassen van progressieve overload is een van de oorzaken dat veel mensen 0 resultaat hebben in de sportschool. Misschien herken jij dit wel. Daar kan je na het lezen van dit blog zelf verandering in brengen.

  • Zo doe je de wall sit

Zo doe je de wall sit [VIDEO]

Krachttraining|

De wall sit: een leuke finisher voor in je training. Dat betekent dat je deze oefening goed aan het einde van je training kunt doen om er nog even het laatste beetje kracht uit te halen. Deze oefening is zowel in de sportschool als thuis goed te doen. Bekijk hier hoe je de oefening uitvoert en hoe je 'm lichter of zwaarder kunt maken.

Meer Berichten Laden
Ga naar de bovenkant